Borttappad hyresavi?

En vanlig fråga vi får från våra hyresgäster är vad man gör om man har råkat tappat bort sin hyresavi. Vi skickar ut hyresavierna för tre månader i taget, d.v.s. en gång i kvartalet, vilket gör att man behöver spara avin under den perioden.

För att få en ny avi, mailar du oss på info@masmastaren.se och anger ditt ärende, så skickar vi dig en ny avi. Har du inte tillgång till mail, kan du självklart ringa vår kundtjänst på 023-70 46 40.

För att undvika framtida missöden och dessutom spara på miljön, kan du välja att anmäla autogiro eller att registrerar dig för e-faktura.

E-faktura

Vill du få dina hyresavier som e-faktura, loggar du in på din internetbank och registrerar dig för att ta emot e-faktura från Masmästaren. Hur du går tillväga skiljer sig från bank till bank. Du behöver inte meddela oss något utan de sköter din bank om.

Autogiro

Om du vill att hyran ska dras automatiskt från ditt konto varje månad utan att du behöver göra något, kan du registrera dig för autogiro. Logga in på din internetbank och lägg in alla uppgifter från hyresavin eller prata med din bankman så hjälper de dig.

Alternativ finns ett formulär för anmälan om autogiro på vårt kontor som du kan fylla i och lämna till oss.