Vid akuta fel & störningar utanför ordinarie öppettider, hur når jag jouren?

Utanför våra ordinarie öppettider anmäls akuta fel i lägenhet eller lokal till Masmästarens jour på telefon 020-641 641. Fel som ej är akuta anmäler Ni i vanlig ordning via felanmälan på Mina Sidor Masmästarens hemsida eller via telefon på 023-70 46 40 under våra öppettider.

Jouren åtgärdar endast allvarligare fel i lägenheten. Som allvarliga fel räknas exempelvis helstopp i avlopp, vattenläckage, inget vattenflöde eller att det saknas värme eller el i hela lägenheten. Har du tappat en lägenhetsnyckel utanför ordinarie öppettider ringer du jouren så kommer en väktare och släpper in dig. Tänk på att du måste kunna identifiera dig med ID-kort eller körkort. Kostnaden för detta debiteras dig direkt av väktare via faktura eller kontant.

Om du upplever störningar från annan boende i huset sena kvällar och nätter kan du ringa ut jouren. Till sådana störningar räknas t.ex. hög musik eller granne som har en fest med högljudda deltagare, bråk och höga skrik. Ljud från barn som leker eller spolande vatten i kranar räknas dock inte som en sådan störning utan hör till ett normalt vardagsliv. Det bästa är om man själv ringer på sin grannes dörr och berättar att man blir störd innan man ringer ut jouren. Tänk på att om du ringer ut jouren i onödan blir du själv skyldig att stå för utryckningskostnaden.

Om du observerar ett misstänkt brott behöver du kanske istället ringa Polisen. Ring 112 vid pågående brott och akut fara.

Tillbaka